Personel Servisi Tercih Ederken Nelere Dikkat Etmeli?

Son yıllarda büyük şehirlerde ulaşım sorunları giderek artmaktadır. Özellikle Ankara gibi bir şehirde yaşıyorsanız, her sabah yaşadığınız işe geç kalma korkusu sizi strese sokacaktır. Bu durum çalışma hayatını da olumsuz yönde etkilemektedir. Trafikte ki yoğunluk çalışan personellerin mesai saatinde aksamalara neden olabiliyor. Bu durum iş veren ve çalışanlar arasında sorun olmaktadır. İş veren firmalar bu problemi aşmak için personel servisi taşıyan firmalar ile anlaşmaktadırlar. Konu insan canı olduğu için bu konuda hassas olan firmalar ile anlaşmak gerekir.

‘’Personel Servisi Tercih Ederken Nelere Dikkat Etmeli?’’ sorusunu detaylıca ele alalım:

Personel taşımacılığı yapan firmaların bazı belgelere sahip olması gerekmektedir. 2016-2017 yılında yapılan kanun değişikliği ile servis taşımacılığı yapan firmalardan; İSO 9001, İSON 14001, OHSAS 18001 ve TSE belgeleri istenmektedir. Personelleri taşıyan aracın düzenli olarak bakım ve muayenelerinin yapılması gerekmektedir. Araçta bulunan personellerin ve şoförün can güvenliğini riske sokabilecek her şeyin tedbiri alınmalıdır.

Personel servisinin amacı çalışanları mesai saatlerine uygun olacak şekilde iş yerlerine ulaştırmaktır. Bu yüzden araçlar amaçları dışında kullanılmamalıdır.  Araç içerisine firmanın çalıştığı personeller hariç hiç kimse alınmamalıdır. Personel servisi çalışanlarını evlerinden alır ve çalıştıkları yere vaktinde bırakır. Yine aynı şekilde iş yerinden alır ve evlerine bırakır. Kısacası oluşturulan güzergahın dışına çıkılmadığı gibi durulması yasak olan yerlerde de yolcu indirmez. Personel servisi sürücülerinin alkollü araç kullanma veya hız sınırını aşmadan dolayı 1 kereden fazla ehliyetine el konulmamış olması gerekmektedir.

Personel taşımacılığı servisi seçerken dikkat etmeniz gereken diğer bir konu da araç içi düzenlemesidir. Araç içerisin de tüm yolcular oturur vaziyette olmalıdırlar. Her koltukta kesinlikle kişiye ait emniyet kemeri bulunmalıdır. Ayrıca araçlarda mutlaka koltuk sigortası olup olmadığını kontrol etmek gerekir. Araç içerisinde acil durumları önlemek amaçlı ilk yardım çantası ve yangı tüpü gibi malzemelerin bulunup bulunmadığına bakılır.  Araçlarının kasko ve trafik sigortaları yapılmış mı? Hizmet süresince bu sigortalar geçerli olacak mı? Bu soruları sormanız servis taşımacılığı hizmetinde güvenlik açısından çok önemlidir.

Personel Servisi Tercih Ederken Nelere Dikkat Etmeli?

Personel Servisi Tercih Ederken Nelere Dikkat Etmeli?

Taşımacılık sektöründe dikkat edilmesi gereken diğer konu şoför seçimidir. Araç sürücülerinin psikoteknik, SRC ve şoför kartı belgeleri olmalıdır. Sadece bununla da yeterli değildir. Bağlı bulundukları belediye tarafından onaylı bir şekilde verilmiş servis taşımacılığı belgesi olmalıdır. Şoförün adli sicil kaydı temiz olmalıdır. Taşımacılık sektöründe en az 5 yıl deneyimi olması gerekmektedir. Seçmiş olduğunuz firmanın şoförlerinin kişisel temizliğine önem veren, dış görünüşüne özen gösteren kişiler olmasına dikkat ediniz. Firma olarak iş ahlakına sahip, her zaman profesyonel düşünen taşımacılık firmalarını seçmeniz yararınıza olacaktır.

Araç içinin düzenli olarak temizlenilmesi de personellerin sağlığı açısından oldukça önemlidir. Özellikle Covid-19 salgını tedbiri gereğince araç içlerini düzenli bir şekilde dezenfekte eden firmaları tercih etmelisiniz. Ayrıca firma ile kesinlikle bir yazılı sözleşme yapılmalıdır ve bu sözleşmeye uyulup uyulmadığı kontrol edilmelidir.

Personel servisi tercih ederken dikkat edilmesi gereken konulara detaylıca değindik. Sizler de güvenilir, kaliteli taşımacılık hizmeti arıyorsanız doğru adrestesiniz. NAR Turizm insan odaklı yaklaşımı temel prensip olarak kabul etmektedir. Taşımacılık organizasyonunda Ankara’nın en iyilerindendir. Anlaşmış olduğumuz ve çalıştığımız firmalar en büyük referanslarımızdır. Yukarıda bahsettiklerimize ek olarak; NAR Turizm araçlarının sayısı yeterli olup, olası bir durumda ek araç çıkarabilecek filoya sahiptir.

Taşımacılık sektöründe karşılaşılan en büyük sorun güzergah ayarlamada yaşanılan sıkıntılardır. Bazı personel servisi firmalarında servisi kullanacak personel uzun mesafe yürümek zorunda kalabiliyor. Ya da yanlış rotasyon yüzünden saatlerini serviste geçirmek zorunda kalabiliyor. NAR Turizm bu konuda oldukça profesyonel bir yaklaşım göstermektedir.

Firmamız ile anlaştığınız taktirde yetkililer ile bir personel taşıma sözleşmesi yapmanız gerekmektedir. Bu sözleşme servis taşımacılığı yönetmeliği esaslarına uygun olmalıdır. Sözleşme de karşılıklı iki tarafın beklentilerine yer verilir. NAR Turizm personel servis taşımacılığı hizmeti ile iş verenlerin, çalışanların bütün mağduriyetini ortadan kaldırmaktadır. Belirtilen saatlerde aldığımız yolcularımızı güvenle ve en önemlisi dakik bir şekilde çalıştıkları firmalara bırakıyoruz. Yine aynı şekilde mesai saatleri bittikten sonra evlerine bırakıyoruz. Böylece firmalar çalışan personellerinden daha iyi verim almaktadırlar.

Ankara personel taşımacılığı fiyatları hakkında bilgi almak için hemen tıklayın.